【ヴェネツィア】アカデミア美術館 ジェンティーレ・ベッリーニ Venezia - Galleria dell Academia, Gentile Bellini

 

ジェンティーレ・ベッリーニは、ジョバンニ・ベッリーニの兄で、弟同じく初期ヴェネツィア派を代表する画家の一人。

弟のジョバンニは聖母子の画家としても知られているが、ジェンティーレはヴェネツィアの風景を数多く描いている。

この作品は、14世紀に起こったある宗教上のエピソードが描かれているが、背後の建物や人々の姿が実に細かい部分まで描きこまれている。

Gentile Bellini is Giovanni Bellini's older brother and one of the leading painters of the early Venetian school.

His younger brother Giovanni is also known as the Madonna and Child painter, but Gentile paints many landscapes in Venice.

This work depicts a religious episode that took place in the 14th century, but the buildings and people behind it are depicted in great detail.


1444年4月25日に起こった奇跡を描いている作品だが、その奇跡の場面は小さく描かれているだけで、この絵の主人公は、間違いなくサン・マルコ広場そのものだ。

横7.5メートル、縦3.7メートルの巨大な作品で、壁一面をこの絵が覆っている。

この絵をじっくりと見ていったら、丸一日はこの絵の前で過ごすことができるだろう。

日本の洛中洛外図屏風のような屏風絵と、相通じるものが感じられる。

正面のサン・マルコ大聖堂のモザイク画は、創建当時のものが描かれている。今日まで残っているのはその中の一つだけだ。

ヴェネツィアの様子を数多く描いたジェンティーレの作品は、当時の様子を構成に伝える、歴史的な資料でもある。

It depicts a miracle that happened on April 25, 1444, but the scene of the miracle is only drawn small, and the main character of this painting is definitely St. Mark's Square itself.


It is a huge work 7.5 meters wide and 3.7 meters long, and this painting covers the entire wall.

If you take a closer look at this painting, you will be able to spend the entire day in front of it.

You can feel something similar to the Japanese Rakuchu Rakugai Folding Screen.

The mosaic painting of St. Mark's Basilica on the front is the one at the time of its construction. Only one of them remains to this day.

Gentile's work, which depicts many scenes of Venice, is also a historical material that conveys the state of the time to the composition.



1501年に完成されたと考えられている作品。父親のヤコポもこの作品の制作に参加していたようだ。

ジェンティーレは、1479年から1481年にかけて、外交使節の一人としてオスマン・トルコ帝国の首都コンスタンチノープルに滞在した。

1453年にこの都市を征服したマホメッド2世は、ジェンティーレをことのほか気に入って、帰国する際には騎士の称号と黄金の鎖を与えたという。

ジェンティーレが描いたマホメッド2世の肖像は、ロンドンのナショナル・ギャラリーに展示されている。

ジェンティーレはその他にも、マホメッド2世のためにその宮殿を飾るエロティックな絵画などを描いたと言われている。

A work believed to have been completed in 1501. It seems that his father, Iakopo, was also involved in the production of this work.

From 1479 to 1481, Gentile stayed in Constantinople, the capital of the Ottoman Empire, as one of the diplomatic missions.

Mahomed II, who conquered the city in 1453, was particularly fond of Gentile and was given the title of knight and a golden chain when he returned home.

Gentile's portrait of Mahomed II is on display at the National Gallery in London.

Gentile is also said to have painted other erotic paintings to decorate the palace for Mahomed II.

(Translated by Google Translate)


コメント