【ヴェネツィア】アカデミア美術館 ティツィアーノ Venezia - Galleria dell Academia, Tiziano
ティツィアーノ・ヴェチェッリオ、いわゆるティツィアーノは、ヴェネツィア派を代表する、そしてヴェネツィア派の最大の画家と言っていいだろう。
しかし、アカデミア美術館には、意外とティツィアーノの作品はそれほど多くは展示されていない。
美術館の展示室への入り口に展示されてる巨大な作品。幼いマリアが教会を訪れる場面が描かれている。 1534年から39年にかけて描かれた作品。
ヴァザーリは、”ここにはありとあらゆる種類の肖像画が描かれている”と書いている。確かに、老若男女、様々な人々が描かれている。
Titian Vecellio, the so-called Titian, represents the Venetian school and can be said to be the largest painter of the Venetian school.
However, surprisingly not many of Titian's works are exhibited at the Accademia Gallery.
A huge work displayed at the entrance to the exhibition room of the museum. A scene of a young Maria visiting a church is depicted. A work drawn from 1534 to 1939.
Vasari wrote, "There are all kinds of portraits here." Certainly, various people of all ages are depicted.
1560年以降に描かれたという、ティツィアーノらしい聖母子像。
ティツィアーノは、ヴェネツィアを中心に活動していたが、その評判はヨーロッパ中に広まった。
教皇の住むローマやハプスブルグ帝国のカール5世など、ヨーロッパ中から依頼があり、その作品は今でも世界中の美術館に展示されている。
ヴェネツィアでは、ティツィアーノの作品の多くは、教会などに行かないと目にすることはできない。
サンタ・マリア・グロリオーサ・デイ・フラーリ教会の『聖母被昇天』がとりわけ有名だが、残念ながら、今回の旅では訪れることはできなかった。
A statue of the Virgin and Child, typical of Titian, painted after 1560.
Titian was active mainly in Venice, but his reputation spread throughout Europe.
At the request of all over Europe, such as Rome, where the Pope lives, and Charles V of the Habsburg Empire, his work is still exhibited in museums around the world.
In Venice, many of Titian's works can only be seen in churches.
The Assumption of the Virgin of the Church of Santa Maria Gloriosa dei Fullari is especially famous, but unfortunately I couldn't visit it on this trip.
ティツィアーノのピエタ像。暗い場面の中に描かれている。
『芸術家列伝』を書いたヴァザーリは、ヴェネツィアを訪れて、晩年のティツィアーノをそのアトリエに訪ねている。
ヴァザーリによれば、二人は絵画論に花を咲かせたという。
ピエタ像の右下で跪いている老人は、ティツィアーノの自画像と言われている。
ヴァザーリがあった頃のティツィアーノは、こんな表情をしていたのだろうか。
The Pieta statue of Titian. It is drawn in a dark scene.
Vasari, who wrote the "Lives of the Most Excellent Painters" visited Venice and visited Titian in his later years in his atelier.
According to Vasari, the two have discussed about their painting theory.
The old man kneeling in the lower right corner of the Pieta statue is said to be Titian's self-portrait.
Did Titian look like this when Vasari was there?
(Translated by Google Translate)
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