【フィレンツェ】サンタ・マリア・デル・フィオーレ大聖堂の中へ Firenze - Into Santa Maria del Fiore
ドゥオーモの中に入ると、外観の華やかさとは違って、がらんとした巨大な空間が広がっている。
巨大な柱が森のように天井に向かって伸びていて、この教会がゴシック様式の建物であることを実感する。
When you enter the Duomo, you will find a huge empty space, unlike the gorgeous appearance.
Huge pillars extend toward the ceiling like a forest, and you can feel that this church is a Gothic building.
あちらこちらには、フィレンツェを代表する画家や彫刻家の作品を見ることができる。
ウッチェロが描いた、イギリス人の傭兵隊長ジョン・ホークウッドと、カスターニョが描いた共和国総隊長ニッコロ・ダ・トレンティーノの騎馬像も見える。
今でも多くの作品を見ることができるが、ルネサンスの時代には他にも多くの彫刻などがこのドゥオームの中にはあった。
現在、それらは隣接する附属美術館で目にすることができる。
Here and there you can see the works of Florence's leading painters and sculptors.
You can also see the equestrian statue of John Hawkwood, the British mercenary captain, drawn by Uccello, and Niccolo da Trentino, the captain of the Republic, drawn by Castagno.
Many works can still be seen, but there were many other sculptures in this duome during the Renaissance.
Today, they can be found in the adjacent museum.
ダンテの肖像としてよく紹介されるミケリーノのダンテとその世界、という作品。
ダンテは、フィレンツェから追放されたが、その後名声が高まったこともあり、フィレンツェでも彼を許そうとする動きがあったが、かつての敵対者たちの子孫によって強い反対にあった。
メディチ家のピエロの時代、1465年になってようやくそうた反対も沈静化して、この絵がドゥオーモの中に展示されることになった。
A work called Dante of Michelino and its world, which is often introduced as a portrait of Dante.
Dante was banished from Florence, but his fame grew and there was a move to forgive him in Florence, but there was strong opposition from the descendants of his former adversaries.
Only in 1465, during the Medici Piero era, the opposition subsided and the painting was exhibited in the Duomo.
奥に進み、上を見上げると、クーポラの天井に巨大なフレスコ画が見える。
『芸術家列伝』を書いたジョルジョ・ヴァザーリの『最後の晩餐』だ。
ヴァザーリは、ミケランジェロを深く尊敬していて、ローマのバチカンのシスティーナ礼拝堂のミケランジェロの同名のフレスコ画をよく研究していたのだろう。
ここの描かれている人々のポーズなどは、明らかにミケランジェロを参考にしているものがいくつもある。
しかし、ミケランジェロの作品にある激しさは感じられず、ソフトな印象の最後の晩餐になっている。
Going back and looking up, you can see a huge fresco on the ceiling of the cupola.
Giorgio Vasari's "The Last Supper," which wrote "Artist Retsuden."
Vasari had a deep respect for Michelangelo and would have studied Michelangelo's frescoes of the same name in the Sistine Chapel in the Vatican in Rome.
The poses of the people depicted here clearly refer to Michelangelo.
However, the intensity of Michelangelo's work was not felt, and it was the last supper with a soft impression.
ドゥオーモの上に登る途中で、建物の中を見ることができる場所があるが、そこから下を眺めると、人々の姿がそれこそ豆粒のように見える。
このドゥオーモの巨大さを改めて実感することができた。
On the way to the top of the Duomo, there is a place where you can see the inside of the building, but when you look down from there, people look like beans.
I was able to realize once again the hugeness of this Duomo.
(Translated by Google Translate)
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