【フィレンツェ】ウフィツィ美術館 ミケランジェロ Firenze - Gallarie degli Uffizi : Michelangelo

 

フィレンツェでは、アカデミア美術館のダヴィデ像や、ラウレンティーナ図書館などのミケランジェロの作品を目にしてきた。

しかし、ウフィツィ美術館において、ミケランジェロの存在感はあまり大きくない。

聖家族、と呼ばれる作品だけが展示されている。

しかしこの作品は、フィレンツェに残されているミケランジェロの唯一の絵画作品であり、フレスコ画などでないポータブルな形式で残っているミケランジェロの唯一の絵画作品でもある。

フィレンツェのある商人の娘の誕生を記念して注文された作品であると考えられている。

1506年にローマでラオコーン像が発見されて、その後にこの作品が制作されたと考えられていて、彫刻を絵画にしたような、陰影が効きすぎた立体的な絵画になっている。

美術史家のロベルト・ロンギは、この作品の造形的な描写について、この絵のテーマは聖家族なのにここまで主題を無視している絵画は珍しい、と皮肉まじりに書いている。

同じ頃に、ミケランジェロはシスティーナ礼拝堂の天上画を描いてるが、衣の表現などはこの聖家族の聖母の着ている衣装の表現ととてもよく似ている。

In Florence, I have seen Michelangelo's works such as the statue of David at the Accademia Gallery and the Laurentina Library.

However, Michelangelo's presence in the Uffizi Gallery is not very lmuch.

Only works called the Holy Family are on display.

However, this work is Michelangelo's only painting left in Florence, and Michelangelo's only painting left in a portable format other than frescoes.

It is believed to have been ordered to commemorate the birth of the daughter of a merchant in Florence.

The statue of Laocoon was discovered in Rome in 1506, and it is believed that this work was made after that, and it is a three-dimensional painting with too much shadow, like a sculpture.

Art historian Roberto Longhi ironically writes about the sculptural depiction of the work, saying that the theme of this painting is the Holy Family, but paintings that ignore the subject so far are rare.

Around the same time, Michelangelo painted the heavenly painting of the Sistine Chapel, but the expression of the clothes is very similar to the expression of the costume worn by Our Lady of the Holy Family.

(Translated by Google Translate)


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