【フィレンツェ】ウフィツィ美術館 デューラー、メムリンク、クラナッハ Firenze - Gallarie degli Uffizi : Durer, Memling & Cranach


ミケランジェロやラファエロの展示されている展示されている部屋の次には、ドイツやフランドルの画家たちの作品を展示している部屋が続いていた。

アルブレヒト・デューラーは、ニュルンベルグを拠点に活動していたが、イタリアを訪れて色々な画家たちの作品から多くを学んだ。

The exhibition rooms of Michelangelo and Raphael were followed by the exhibition rooms of German and Flemish painters.

Albrecht Dürer was based in Nuremberg, but he visited Italy and he learned a lot from the works of various painters.




1526年というこの絵を完成させた年と、特徴的なサインの入った聖母子像。

これまで見てきた、ラファエロの聖母子像とは雰囲気が異なっていて、デューラーの特徴がよく現れている。

この聖母の着ている服は、決して金持ちが着るようなものではなく、その表情も高貴な雰囲気は感じられず、どこにでもいる人物のように見える。

とても身近に感じられる聖母子像で、ドイツではこのような聖母子像が求められたのだろうか。

The year 1526, the year when this painting was completed, and the Madonna and Child statue with a distinctive autograph.

The atmosphere is different from the image of the Virgin and Child of Raphael that I have seen so far, and the characteristics of Durer are well represented.

The clothes that Our Lady wears are by no means like those worn by the rich, and their facial expressions do not feel noble, and she looks like a ubiquitous person.

It is a very familiar image of the Virgin and Child, and was such a statue of the Virgin and Child required in Germany?




プラド美術館にある、デューラーの有名な『アダムとイヴ』を模写した作品。

模写作品というと、あまり価値がないように感じてしまうが、長い歴史の中では戦乱などで作品が散逸してしまうこともあるので、そうした時は模写作品は貴重な存在になる。

A copy of Durer's famous "Adam and Eve" at the Prado Museum.

When it comes to copying works, it seems that they are not very valuable, but in the long history, the works may be dissipated due to war, etc., so in such cases, the copying works become valuable.



こちらは、ハンス・メムリンクの作品だろう。

メムリンクは、ドイツのフランクフルト近郊で生まれたが、フランドルのブルッヘで画家として活動していた。

先に見た、ロヒール・ファン・デル・ウェイデンの影響を受けている。

This is probably Hans Memling's work.

Memling was born near Frankfurt, Germany, but worked as a painter in Bruges, Flanders.

He saw earlier, he was influenced by Rogier van der Weyden.




ルーカス・クラナッハの工房による作品。マルティン・ルターとその妻の肖像画。

クラナッハは、バイエルン地方で生まれ、ザクセン侯国の宮廷画家として活動していた。

その地で、ザクセン侯に保護されていたマルティン・ルターと知り合い、交流を持つようになった。

クラナッハは、ルターの肖像画を多く描いていて、ルターを紹介する際には、必ずと言っていいほど、そのクラナッハの肖像画が紹介される。

ウッフィツィ美術館の3階の展示室は、このルーム45で終わりとなり、続いて2階の展示室に向かうことになる。

A work by Lucas Cranach's workshop. Portrait of Martin Luther and his wife.

Cranach was born in the Bavarian region and was a court painter in Saxony.

He became acquainted and interacted with Martin Luther, who was protected by Hou Saxony there.

Cranach draws many portraits of Luther, and when he introduces Luther, he almost always introduces the portrait of Luther.

The exhibition room on the 3rd floor of the Uffizi Museum ends with this room 45, followed by the exhibition room on the 2nd floor.

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