【ローマ】サン・ルイージ・デラ・フランチェージ教会  Roma - San Luigi dei Francesi

 

パンテオンの辺りから、西の方向に少しばかり歩いていくと、サン・ルイージ・デラ・フランチェージ教会の巨大なファサードが見えてくる。

1589年完成のジャコモ・デッラ・ポルタによるファサードだが、訪れた時は修復工事中で残念ながらその姿の全てを見ることはできなかった。

A short walk westward from around the Pantheon, you will see the huge facade of the Church of St. Louis de la Francesi.

The façade by Giacomo della Porta was completed in 1589, but unfortunately it was not possible to see all of it when I visited it because it was under restoration work.




教会の中に入ると、壮麗な空間が広がっている。

下の方は暗いが、天井には金色の装飾があり、その部分は天窓からの光で明るく照らされていて、人々の宗教心を煽るような、見事な空間設計がなされている。

この教会のある場所は、ローマにおいてフランス人が多く住んでいる地域で、この教会は第7次十字軍を率いたフランスの聖ルイ9世を祀ったもので、1589年にドメニコ・フォンターナによって完成された。

フォンターナも、ファサードを設計したポルタも、サン・ピエトロ大聖堂の建設にも関係している、当時の一流の建築家だった。

When you enter the church, you will find a magnificent space.

The lower part is dark, but the ceiling has a golden decoration, and the part is brightly illuminated by the light from the skylight, and the space is designed to arouse the religious spirit of the people.

The place where this church is located is in the area where many French people live in Rome, which enshrines St. Louis IX of France, who led the Seventh Crusade, and was completed by Domenico Fontana in 1589. 

Both Fontana and Porta, who designed the façade, were the leading architects of the time involved in the construction of St. Peter's Basilica.



この教会は、カラヴァッジオの聖マタイ伝の3つの絵画でよく知られている。

その絵は、左奥の礼拝堂の一つに展示されている。

この作品は、ローマに出てきたばかりのカラヴァッジオの最初のパトロンとなったデル・モンテ枢機卿の注文によって1599年から描かれた。

初めに、左右両方の壁にある、『聖マタイの召命』と『聖マタイの殉教』が1600年に完成した。

The church is well known for its three paintings in Caravaggio's Calling of St. Matthew.

The painting is on display in one of the chapels on the far left.

This work was painted from 1599 by the order of Cardinal Del Monte, the first patronage of Caravaggio, who had just arrived in Rome.

First, "The Calling of St. Matthew" and "The Martyrdom of St. Matthew" on both the left and right walls were completed in 1600.






『聖マタイの召命』は、カラヴァッジオの代表的な作品と言っていいだろう。

暗い部屋の中に入ってきたキリストが、奥に座っている聖マタイを指差している。

右上の窓からの光が、そのキリストの指先の指し示す方向を、神の光で照らしていている。

カラヴァッジオの光と闇の表現が、見事に駆使されて、劇的な場面を演出している。

"The Calling of St. Matthew" can be said to be a representative work of Caravaggio.

Christ entering the dark room points to St. Matthew sitting in the back.

The light from the upper right window illuminates the direction of Christ's fingertips with the light of God.

Caravaggio's expression of light and darkness is used to create a dramatic scene.





右側にあるのが、『聖マタイの殉教』。

エチオピアで布教活動を行なっていた聖マタイが、エチオピア王によって殺されて、殉教する場面が描かれている。

ここでも、背景の夜の闇の中に、殉教のシーンがスポットライトを浴びているように描かれていて、この場面を印象的なものにしている。

On the right is "The Martyrdom of St. Matthew".

A scene is depicted in which St. Matthew, who was engaged in missionary work in Ethiopia, was killed and martyred by the King of Ethiopia.

Again, the martyrdom scene is depicted in the spotlight in the darkness of the night in the background, making this scene impressive.





正面にある『聖マタイと天使』は、前の2作より少し遅れて1602年に描かれた。

この場所には聖マタイの彫像が置かれていたが、教会がその出来具合に満足できず、カラヴァッジオに新たな作品を注文した。

カラヴァッジオが初めに描いた作品に教会からダメ出しがあり、カラヴァッジオは描き直してようやく教会も納得した絵が出来上がった。

カラヴァッジオは1571年にミラノで生まれたが、1592年にローマに出て、このサン・ルイージ・デラ・フランチェージ教会の聖マタイの生涯で大きな注目を浴びるようになった。

そして、そこからカラヴァッジオの伝説が始まった。

The front "Saint Matthew and the Angel" was painted in 1602, a little later than the previous two works.

A statue of St. Matthew was placed in this place, but the church was not satisfied with the result and ordered a new work from Caravaggio.

Caravaggio's first painting was not good enough from the church, and Caravaggio repainted it to finally convince the church.

Caravaggio was born in Milan in 1571, but moved to Rome in 1592 and gained a great deal of attention in the life of St. Matthew at the Church of St. Louis de la Francheggi.

And from there the legend of Caravaggio began.



コメント