【ローマ】国立近代美術館 イタリアの画家たち Roma - National Gallery of Modern and Contemporary Art & Italian painters
未来派やジョルジョ・デ・キリコ以外のイタリアのアーティストたちの作品を見ていこう。
カノーヴァの『ヘラクレスとリュカリオン』。Let's take a look at the works of Italian artists other than Futurists and Giorgio de Chirico.
Canova's "Heracles and Lucalion".
I've seen Canova's work in Venice, Florence, and Rome, and it's one of the biggest and most dynamic themed sculptures.
Is Lucalion being hurt by Hercules, who was turned into a wolf because he tried Zeus?
At the bottom, you can see something like a wolf's shell, and Lucalion seems to be wearing a wolf's headgear.
アーモンド型の目でよく知られているアメディオ・モディリアーニの女性の肖像画。
モディリアーニは、1884年にイタリアのリヴォルノという港町で生まれた。
リヴォルノは、トスカーナ地方にあり、ルネサンスの時代にはフィレンツェを支配したメディチ家が港湾都市として整備した。
1906年に美術を学ぶためにパリを訪れたが、時代はまさにエコール・ド・パリの時代で、芸術の都だったパリには、藤田嗣治やマルク・シャガールなど、世界中から若い芸術家たちが集まっていた。
モディリアーニは、そうした雰囲気の中で、初めは彫刻家を志していたが、やがて画家に転向した。
A portrait of a woman in Amedeo Modigliani, well known for her almond-shaped eyes.
Modigliani was born in 1884 in the port town of Livorno, Italy.
Livorno is located in the Tuscany region and was developed as a port city by the Medici family, who ruled Florence during the Renaissance.
He visited Paris in 1906 to study art, but it was the time of the Ecole de Paris, and in Paris, the city of art, young artists from all over the world, such as Tsuguharu Fujita and Marc Chagall. Was gathered.
In such an atmosphere, Modigliani initially aspired to be a sculptor, but eventually turned to a painter.
肖像画と並んで、女性がベッドに横たわる裸婦像もモディリアーニの代表的なテーマだ。
この作品はタッチも粗く、まだ未完成のようにも見える。
モディリアーニは、1906年にパリに行ってから1920年に亡くなるまでに、イタリアに戻ったのは1909年と1913年のわずか2回、それも短い期間だった。
モディリアーニは、エコール・ド・パリを象徴する画家だが、肖像画と裸婦像という彼の主要なテーマを見ると、ダ・ヴィンチやティツィアーノなどのイタリア・ルネサンスの巨匠たちの伝統を引き継いでいるようだ。
Along with portraits, the reclining nude of a woman lying on her bed is a typical theme of Modigliani.
This work has a rough touch and looks like it is still unfinished.
Modigliani returned to Italy only twice, in 1909 and 1913, for a short period of time, between his arrival in Paris in 1906 and his death in 1920.
Modigliani is a painter who symbolizes the School of Paris, but his main themes of portraiture and nudes suggest that he continues the tradition of Italian Renaissance masters such as Da Vinci and Titian.
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