【ローマ】サンタ・マリア・デル・ポポロ教会 カラヴァッジオとカラッチ Roma - Santa Maria del Popolo, Caravaggio & Carracci

 

サンタ・マリア・デル・ポポロ教会には、カラヴァッジオの2つの作品があることで知られている。

それは、教会の奥の左手にある、チェラージ家の礼拝堂の左右の壁に設置されている。

この礼拝堂のための絵は、当初はアンニーバレ・カラッチに依頼されていた。

カラッチは中央の『聖母被昇天』の絵を完成させて、弟子に左右の絵を描かせていたが、急にファルネーゼ家からの大きな依頼が入り、その作業を中断せざるを得なくなった。

そうした事情によって、急遽、画家がカラヴァッジオに変更されて、このチェラージ礼拝堂は、期せずしてバロック期を代表する両巨匠の共演の場となった。

カラッチの描く聖母は、これから天に召されるというという雰囲気ではなく、両手を広げて、さあこれから天国に行くぞ!と気合十分の表情をしていて、いかにもバロック期の絵画らしい。

驚いてそれを見守っている使徒たちの表現も多彩で、とりわけ手の様々な表現は、レオナルド・ダ・ヴィンチの影響が感じられる。

The church of Santa Maria del Popolo is known for having two works by Caravaggio.

It is installed on the left and right walls of the Chapel of the Ceraj family, on the far left of the church.

The painting for this chapel was originally commissioned to Annibale Carracci.

Carracci had completed the painting of the Assumption of the Virgin in the center and had his disciples paint the left and right paintings, but suddenly a big request came in from the Farnese family, and he had to stop the work. rice field.

Due to such circumstances, the painter was suddenly changed to Caravaggio, and this Cerasi Chapel unexpectedly became a place for the two great masters of the Baroque period to perform together.

Carracci's Madonna does not have the atmosphere that she is about to be called to heaven. It looks like a baroque painting.

The expressions of the apostles who are watching in amazement are also diverse, and the various expressions of their hands, in particular, show the influence of Leonardo da Vinci.




カラヴァッジオはカラッチと面識があり、同時代の画家としてカラッチの実力を評価していたという。

そのカラヴァッジオの作品。礼拝堂の右手には『聖パウロの回心』がある。

もともとはキリスト教を迫害する立場だったパウロが、突然の天からの光を受けて倒れ、イエスの声を聞いてキリスト教に回心する、という有名なシーンが描かれている。

伝統的な構図では、周囲に多くの人々が描かれていたが、カラヴァッジオは敢えて馬から落ちたパウロに焦点を当てている。

実はこの絵には別なバージョンがあり、当初はそうした伝統を踏まえて周囲に他の人々も描かれていたが、注文主のダメ出しもあって、カラヴァッジオはこの絵を書き直した。

イタリアの美術史家ロベルト・ロンギはこの絵を、宗教美術史上もっとも革新的だ、と評価したという。

Caravaggio was acquainted with Carracci and is said to have appreciated Carracci's ability as a contemporary painter.

The work of Caravaggio. To the right of the chapel is The Conversion of St. Paul.

The famous scene depicts Paul, who was originally in the position of persecuting Christianity, collapsed in a sudden light from heaven, and when he heard the voice of Jesus, he converted to Christianity.

In the traditional composition, many people were drawn around, but Caravaggio deliberately focused on Paul who fell from his horse.

In fact, there was another version of this painting, and in the beginning, other people were drawn in the surroundings in accordance with that tradition, but Caravaggio rewrote the painting after being rejected by the client.

Italian art historian Roberto Longhi called this painting the most innovative in the history of religious art.





カラヴァッジオのもう一つの左側の作品は、『聖ペトロの磔刑』。

ローマ帝国に捕らえられて自ら望んで逆さ十字架の刑にあう聖ペトロが描かれている。

カラヴァッジオはおそらくこの絵を実際のモデルをこのように配置して、そのままの形で描いたのだろう。

絵のテーマは古代ローマのキリスト教が誕生した時代のはずだが、ここに描かれているのはカラヴァッジオがこの絵を描いた17世紀初頭のローマの情景だ。

カラヴァッジオは、中央にあるカラッチの『聖母被昇天』を意識してこの2つの作品を書いたに違いない。

カラッチの絵では、勢いよく天に上っていく聖母の姿が印象的だが、カラヴァッジオの絵では聖パウロは馬から落ちて横転していて、聖ペトロは逆さ十字架にかけられている。つまりは2人とも方向性は下を向いている。

Another work by Caravaggio on the left is The Crucifixion of Saint Peter.

It depicts Saint Peter being captured by the Roman Empire and willingly crucified upside down.

Caravaggio probably painted this painting as it is, with the actual model arranged in this way.

The theme of the painting is supposed to be the era when Christianity was born in ancient Rome, but what is drawn here is the scene of Rome in the early 17th century when Caravaggio painted this painting.

Caravaggio must have written these two works with Carracci's Assumption of the Virgin in the center.

In Carracci's painting, the figure of the Virgin ascending vigorously to heaven is impressive, but in Caravaggio's painting, St. Paul falls from his horse and rolls over, and St. Peter is crucified upside down. In other words, both of them are facing downwards.



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